ماده مخدر ال سی من

mahmoodi
6 جولای 2024

«لیزرژیک اسید دی اتیل آمید» که به اشتباه ماده مخدر ال سی من نامیده می‌شود، در اصل ماده مخدر صنعتی ال اس دی LSD است. این ماده یک روانگردان قوی محسوب می‌شود، از اینرو عوارض آن بسیار زیاد است. اما بطورکلی” مخدر ال سی من چیست؟ و عوارض ماده ال سی من چگونه است؟”  برای اینکه سوالات و ابهامات شما برطرف شود، ما متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام تندرستی، قصد داریم تا همه چیز را درباره ماده مخدر ال سی من بررسی کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم تا با ما همراه باشید.

مخدر ال سی من چیست؟

چندی پیش خبری راجع به دستمال مرطوب (آلوده) در بین اذهان عمومی منتشر شد! ماجرا از این قرار بود که دختری سوار اتوبوس شده و طی صحبت با یک خانم به نام فریماه، با یک دستمال مرطوب آشنا شد. دختر به منظور رفع جوش‌های صورت خود از این دستمال استفاده کرد و به تدریج متوجه شد که در صورت استفاده نکردن از این دستمال مرطوب آلوده، دچار خماری و خواب آلودگی می‌شود. با بررسی های پلیس، مشخص شد که این دستمال‌های مرطوب، آلوده به موادی هستند که مخدر ال سی من نامیده می‌شوند. اما این خبر در نهایت تکذیب شد.

باید بدانید که مخدر ال سی من در اصل همان، ماده مخدر صنعتی ال اس دی LSD است و جز گروه روانگردان‌های قوی به حساب می‌آید. ال‌اس‌دی یک ماده شیمیایی نیمه مصنوعی است که از اسید لیزرژیک که در قارچ ارگوت (یک قارچ انگلی که روی گندم و سایر غلات رشد می‌کند) وجود دارد، مشتق شده است. اما چرا باید برای ترک ال سی من اقدام کرد؟ جواب ساده است، به دلیل عوارض آن!

ماده مخدر ال سی من  - پیام تندرستی

اثرات ماده ال سی من

اثرات ال‌اس‌دی می‌تواند روانی و فیزیکی باشد. این اثرات شامل موارد زیر است:

 اثرات روانی ماده ال سی من

اثرات روانی مصرف ماده مخدر ال سی من یا همان ال اس دی شامل موارد زیر است:

  • توهمات: ال‌اس‌دی می‌تواند باعث توهمات بصری و شنیداری قوی شود، به طوری که فرد ممکن است رنگ‌ها و اشکال مختلفی را ببیند یا صداهایی بشنود که وجود خارجی ندارند.
  • تغییر در ادراک: تغییر در درک زمان و مکان، افزایش حساسیت به صداها و نور و تحریف واقعیت از دیگر اثرات معمول ال‌اس‌دی است.
  • تغییرات احساسی: مصرف ال‌اس‌دی می‌تواند احساسات شدیدی مانند شادی، ترس، اضطراب یا سردرگمی ایجاد کند.

اثرات فیزیکی مخدر ال سی من

از جمله اثرات جسمی مخدر ال سی من عبارتست از:

  • گشاد شدن مردمک چشم‌ها
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون
  • افزایش دمای بدن
  • تعریق و لرزش

اما اثرات مذکور به همینجا ختم نمی‌شود مصرف ال اس دی (ماده مخدر ال سی من) با خطرات جدی و عوارض جانبی نیز همراه است.

عوارض ماده ال سی من

خطرات و عوارض ماده مخدر ال سی من عبارت است از:

  • تجربه‌های بد (Bad Trips): برخی افراد ممکن است در اثر مصرف LSD تجربه‌های بسیار ناخوشایند و ترسناک (bad trips) داشته باشند که می‌تواند منجر به حملات پانیک یا پارانویا شود.
  • روان‌پریشی: مصرف مکرر و یا دوزهای بالای ال سی من، اختلالات روانی جدی و مزمنی را ایجاد خواهد کرد.
  • فلش‌بک‌ها: برخی افراد ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بعد از مصرف مخدر ال سی من، به‌طور ناگهانی تجربه‌های مشابهی را دوباره تجربه کنند که به “فلش‌بک” معروف است.

توجه کنید که در اکثر کشورها، ال‌اس‌دی به عنوان یک ماده مخدر غیرقانونی طبقه‌بندی شده است و تولید، فروش و مصرف آن مجازات‌های قانونی سنگینی را در پی دارد. با توجه به اثرات و عوارض ماده مخدر ال سی من، باید سریعا برای ترک ال سی من اقدام کنید.

یادتان باشد که ترک ال‌اس‌دی ممکن است به حمایت روانی و مشاوره نیاز داشته باشد، به خصوص اگر فرد تجربه‌های بد یا اثرات روانی منفی پس از مصرف را از سر بگذراند.

افرادی که مشکلاتی ناشی از مصرف ال‌اس‌دی دارند، باید به متخصصان یک مرکز معتبر درمانی مانند مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام تندرستی مراجعه کنند و از برنامه‌های ترک اعتیاد و گروه‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

ماده مخدر ال سی من - کلینیک پیام

روش اصولی ترک ال سی من

به طور کلی، ال‌اس‌دی یک ماده مخدر بسیار قوی با اثرات روانی و جسمی پیچیده است. مصرف آن باید با آگاهی کامل از خطرات و عوارض مخدر ال سی من انجام شود.

“ال سی من” معمولا اعتیاد جسمی ایجاد نمی‌کند. با این حال، مصرف مکرر آن می‌تواند وابستگی روانی ایجاد کند و فرد ممکن است برای قطع مصرف ال سی من، به حمایت و راهنمایی نیاز داشته باشد. در اینجا چند مرحله اصولی برای ترک ال‌ سی من آورده شده است:

تصمیم گیری قاطع برای ترک ال سی من

تصمیم قاطع برای ترک ال سی من اولین قدم مهم و اساسی شما در مسیر ترک این مخدر است. هدف خود را از ترک ال سی من مشخص کنید، آن را بنویسید و جلوی چشم خود قرار دهید. همچنین اطلاع از عوارض مخدر ال سی من می‌تواند شما در فرایند ترک آن، ثابت قدم نگه دارد.

در طول روند ترک ال سی من به حمایت نیاز دارید

برای دریافت حمایت، تصیم خود را درباره ترک ال سی من، با افراد امن زندگی خود مطرح کنید و از آن‌ها بخواهید که در مواقع بروز علائم ترک LSD، شما را حمایت کنند.

علاوه بر این، شما به حمایت حرفه‌ای هم نیاز دارید، مشاوره با یک روان‌درمانگر متخصص اعتیاد در مدیریت انگیزه‌ها و تغییر رفتارتان موثر باشد.

یکی از بهترین رویکردهای روانشناختی برای ترک مواد مخدر، درمان شناختی-رفتاری (CBT) است که به شما کمک می‌کند الگوهای فکری و رفتاری مخرب را شناسایی و الگوهای مثبت را جایگزین آن کنید. علاوه بر این، درمان‌های گروهی و فردی نیز می‌توانند موثر واقع شوند.

دوری از عوامل تحریک‌کننده

اجتناب از مکان‌ها و افراد مرتبط با مصرف ال اس دی می‌تواند از عود جلوگیری کند. همچنین لوازم مصرف ال سی من نیز به عنوان محرک عمل می‌کند. بنابراین در زمان ترک ال سی من، حتما آن‌ها را دور بیندازید.

 سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید

ورزش می‌تواند به بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب و استرس کمک شایانی بکند. همچنین تغذیه متعادل نیز موجب تقویت بدن و حفظ انگیزه برای مبارزه با علائم ترک ال سی من می‌شود. تکنیک‌های مدیریت استرس هم علائم روانی ترک را بهبود می‌بخشند.

پایداری و تداوم در روند ترک ال سی من

ترک مصرف ال سی من ممکن است زمان‌بر و دشوار باشد. امکان دارد برخی از شما در این مسیر عود کنید، اما “خود را باختن ” بدترین تصمیم در این مقطع زمانی است. برای هر پیشرفت کوچک به خود پاداش دهید و انگیزه‌تان را حفظ کنید.

پیگیری و نظارت مستمر

ادامه دادن جلسات مشاوره و روان‌درمانی، حتی پس از ترک موفقیت‌آمیز، می‌تواند به شما در حفظ ترک و پیشگیری از بازگشت به مصرف مجدد (عود LSD) کمک شایانب بکند.

برای ترک مخدر ال سی من به کجا مراجعه کنیم؟

مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد پیام تندرستی با ارائه خدماتی مانند روش‌های نوین ترک اعتیاد، برنامه درمانی منحصربفرد، امکانات رفاهی و هتلینگ،  ایجاد محیطی آرامش‌بخش و به دور از انواع محرک، درصدد درمان اعتیاد شماست. از آنجایی که ال سی من یا همان ال اس دی، معمولا اعتیاد فیزیکی ایجاد نمی‌کند و با مصرف زیاد ال سی من شما درگیر اعتیاد روانی به آن خواهید شد، بنابراین کاربردی ترین روش‌ ترک اصولی ال سی من، استفاده  از دارودرمانی و روان درمانی تحت نظر تیم متخصص کلینیک پیام تندرستی است. با این رویکرد‌ها شما درمانی ایمن و با حداقل درد و خماری را طی خواهید کرد. برای ترک ال اس دی آماده‌اید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید. ما از ابتدا تا انتهای مسیر با شما همراه هستیم.

2.3/5 - (3 امتیاز)
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

مشاوره رایگان